SOLUTIONAREA PETITIILOR
Impreuna cu compania de brokeraj , facem eforturi constante să oferim clienților servicii excelente și sunt întotdeauna binevenite părerile acestora.
Petitiile/reclamatiile vor fi gestionate la nivelul companiei de brokeraj,cu eficiență, operativitate și corectitudine.
Petent– persoană fizică sau juridică care are calitatea de asigurat, contractant, beneficiar, persoană prejudiciată sau reprezentanţi ai acestora, aşa cum sunt definite de legislaţia în vigoare;
Petiţie – cererea, reclamaţia, sesizarea, formulată în scris ori prin poştă electronică, prin intermediul căreia un petent îşi exprimă nemulţumirea cu privire la activitatea societăţilor şi brokerilor.
Procedura de solutionare a petitiilor – click aici pentru a consulta Procedura.
Toate petițiile sunt înregistrate in registrul unic de petiții al companiei de brokeraj, indiferent de modalitatea de primire a acestora.
Pentru petițiile inregistrate , se va transmite un răspuns oficial la adresa indicata de către petent (prin e-mail sau prin curier).
Termenul de soluționare a petiției este de maxim 30 zile calendaristice de la data înregistrării acesteia.
Dacă sunteți nemulțumiți de modul în care s-a rezolvat o reclamație/petitie, aveți dreptul de a vă adresa cu plângere la :
Autoritatea de Supraveghere Financiară
Splaiul Independenței nr. 15, Sector 5,
Cod 050092, București
Call center 0800 825 627
Fax 021 659 60 51
office@asfromania.ro
Cod 050092, București
Call center 0800 825 627
Fax 021 659 60 51
office@asfromania.ro
www.asfromania.ro
Petitia se poate transmite la A.S.F. prin accesarea Portalului ONLINE – Depunere Petiție/Reclamație/Sesizare
METODE ALTERNATIVE DE SOLUTIONARE PE CALE AMIABILA A DISPUTELOR
În vederea soluţionării pe cale amiabilă a disputelor dintre brokeri şi asiguraţi, contractanţi, beneficiari, persoane prejudiciate sau reprezentanţii acestora, la solicitarea uneia dintre părţi,se utilizează metodele alternative de soluţionare a litigiilor, prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare, respectiv în cazul persoanelor fizice entitatea de soluţionare alternativă a litigiilor SAL-FIN, iar în cazul persoanelor juridice medierea sau arbitrajul; soluţionarea amiabilă sau prin intermediul metodelor de soluţionare alternativă a litigiilor nu limitează dreptul părţilor de a se adresa instanţelor de judecată abilitate.
În conformitate cu art.23 din Regulamentul ASF nr. 4/2016 privind organizarea şi funcţionarea Entităţii de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul financiar nonbancar (SAL-FIN), va informam ca :
În situația soluționării nefavorabile a reclamației cu privire la un produs de asigurare, consumatorul are dreptul de a apela la soluționarea alternativă a litigiilor, potrivit Regulamentului ASF nr.4/2016 și OG nr. 38/2015.
Consumatorii pot supune litigiul procedurilor SAL administrate de SAL-FIN dacă fac dovada că, în prealabil, au încercat să soluţioneze litigiul direct cu comerciantul în cauză.
Entităţile autorizate, reglementate şi/sau supravegheate de către A.S.F. nu pot refuza soluţionarea litigiului în cadrul SAL-FIN în cazul în care consumatorul şi-a exprimat în mod expres şi voluntar opţiunea de soluţionare.
Pentru informații complete privind procedura SAL puteti consulta: www.salfin.ro